מדוע כדאי לבדוק מדי שנה את תיק הביטוח שלכם?

תיק הביטוח שלכם כולל את כל הביטוחים הפעילים שלכם, עליהם אתם משלמים. אם יש לכם ביטוח בריאות, ביטוח חיים, אובדן כושר עבודה, ביטוח דירה, משכנתא ועוד – כל אלו כלולים בתיק הביטוח שלכם, יחד עם כל האינפורמציה על תנאי הפוליסה.

מדוע כדאי לבדוק את תיק הביטוח מדי שנה?

שינויים רציניים בחיים שלכם עלולים להשפיע על האופן בו מחושבת פוליסת הביטוח שלכם בנושא מסוים. דברים כמו שינויים ברמת ההכנסה, שינויים במצב הבריאותי, לטובה או חלילה לרעה, או כל שינוי אחר באורח החיים, עלולים להוביל לחישוב מחדש של אחת הפוליסות בתיק שלכם. לכן עם כל שינוי שכזה כדאי לבדוק את התיק ולדווח לחברת הביטוח.

אבל גם אם שום דבר מהותי לא השתנה, עדיין כדאי מדי שנה לעשות בדיקה של התיק שלכם וגם להשוות אותו מול הצעות אחרות שיש בשוק. הסיבה היא פשוטה – תחרות. למה שתישארו עם תיק ביטוח לא מעודכן כאשר שנה לאחר הבדיקה האחרונה שלכם עשויות להיות בשוק הצעות משתלמות הרבה יותר? אם תגלו שישנן הצעות טובות יותר מחברות ביטוח אחרות, המעבר הוא מאוד קל ופשוט, וכמעט שלא ידרוש מכם דבר.

את הבדיקה השנתית כדאי לעשות על ידי ריכוז כל הפוליסות שבתיק הביטוח שלכם ובחינת כל הנתונים. אחרי שהתאפסתם על מה יש לכם כרגע בתיק, אפשר לבדוק מה מציעים בחוץ, בחברות אחרות. כדאי לערוך את הבדיקה עם איש מקצוע מתחום הביטוח, כדי שיוכל בקלות למצוא את העסקאות הכדאיות ביותר עבורכם.

אם אכן החלטתם להיעזר באיש מקצוע, עדיף לבחור מישהו שאינו מוטה, כלומר לא שייך לחברה בה אתם מבוטחים כיום או לחברה מתחרה. יש סוכנויות ביטוח שמציעות ייעוץ חינם בנושא, במצב זה כדאי לנסות אפילו יותר מאחת, ולהשוות בין הנתונים וההשוואות שתקבלו מהן.