מדוע כדאי לרכוש ביטוח תאונות אישיות?

כולנו משתדלים לחיות את חיינו בשלווה ולאורך זמן, משתדלים לא לחשוב על אסונות ולא להיות מודעים לקיומם. אבל נרצה או לא נרצה, העולם מלא בסכנות, ואמנם אין לנו דרך להבטיח שלא ניתקל בהן, אבל אנחנו יכולים להכין את עצמנו למקרה שכן. ביטוח תאונות אישיות הוא אחת הדרכים לוודא שאתם ומשפחתכם תוכלו להתגבר ביתר קלות על תאונה, אם חלילה תקרה.

יש לנו ביטוח בריאות ורובינו מבוטחים בעבודה, וכתוצאה מכך גם מבוטחים במקרה של תאונה בעבודה עצמה או בדרך אליה וממנה. אבל מה אם תתרחש תאונה כלשהי מחוץ לשעות העבודה ולא בדרך אל העבודה או ממנה הביתה? מי ידאג לפצות אתכם על הנזק הגופני ועל הזמן בו אתם מושבתים לצורך החלמה?

מה כולל ביטוח תאונות אישיות?

ביטוח תאונות אישיות מתייחס אך ורק לפגיעה כתוצאה מתאונה. תאונה, באופן כללי, מוגדרת כפגיעה בלתי צפויה, אשר קורית בפתאומיות ומקורה מחוץ לגופו של הנפגע. אם התרחשה תאונה כזאת למבוטח, הוא יוכל לקבל פיצוי כספי על נכות שנגרמה עקב התאונה, וגם על תקופת ההחלמה בה לא יכל לעבוד. במקרה של מוות, יינתן גם כן פיצוי כספי.

לכל מבוטח מותאמת פוליסת ביטוח תאונות אישיות על פי הנתונים הספציפיים שלו, ועל סמך אותם נתונים והיקף הכיסוי של הפוליסה נקבע גם המחיר. אם וכאשר יש צורך להפעיל את הפוליסה, יצטרך אדם להוכיח כי אכן התאונה היא זו שגרמה לפציעה או לנכות, והיא זו שבגללה הוא לא יכול כרגע לחזור לעבוד.

עבור מצבים בהם לא יוכל יותר לחזור לעבוד לעולם עקב התאונה, ניתן להרחיב את פוליסת הביטוח עם ביטוח אובדן כושר עבודה. יש גם הרחבות נוספות של ביטוח תאונות אישיות, שהוספתן מתבטאת גם במחיר, כמובן, בהן הפוליסה כוללת בנוסף לתאונות, גם מקרים של התפרצות מחלה.